Archive for the ‘Allah’ Tag

Perniagaan Internet .. mulakan sekarang

Semua orang sibuk memperkata kan tentang perniagaan internet,
bUAT duit melalui internet,
buat duit dengan blog,
duit dan blog,
jana Rm 1000 dengan blog !!!
macam mana nak jadi kaya dengan blog,
duit di hujung jari ,

macam macam ….

Semua orang begitu teruja nak jadi kaya , duk rumah makan aiskrim sambil tengok tv duit masuk ,tidur duit masuk , batuk duit masuk , click dihujung jari duit masuk , main ps tidur baring pon dapat duit

tapi bagaimana.. 🙂

adakah semudah itu nak dapat duit , lain la kalau anda @kawan2 sekalian cucu kepada cucu kepada sedara punya cucu punya paksedara punya sepupu ada atuk macam Lim goh Tong orang terkaya malaysia, tak pun macam ananda krishnan smua orang pakai dia nya maxis campur astro

huh …

tapi ape yang penting walau kita tak kaya kita tetap syukur , nape ? . sebab kita masih dapat rasa nikmat dunia ni , ada tangan , kaki , cukup deria rasa , mata bolih tengok internet, tangan bolih menaip, lidah bolih rasa tomyam , takpon abc pak mat yang ada aiskrim tue , makan ikan stim tiga rasa ( mcm aku mkn mlm tadi 😀 ) bolih tendang bola , bolih kongsi cerita dengan kawan kawan, bolih pegi mandi air terjun kat gunung stong,  pegi pulau perhentian main snorkling , bolih kawin opss 😀

so ape la rasional nya hidup kita kat dunia ni ..??
ha sape lih jawab ?? ( jawab kat entry komen ye )

aku nya jwapan ..

” hidup kita untuk beribadah kpd Allah dan berusaha memakmurkan bumi Allah ni .. ”

ceh .. ape nya topic la .. sekali dah terkeluar daa..:D

so mari kita teruskan hidup dan berusaha. Saya pun masih baru dalam perniaagaan internet ini ramai orang yang sudah mulakan .

” Jangan bertangguh lagi , mulakan sekarang ”

Reblog this post [with Zemanta]

Me & my new life

Puji bg Allah yg telah menjadikan alam ini dengan penuh kekuasaan Nya. Dengan Rahmat Nya .. lah seluruh penghuni alam ini hidup dengan segala rasa dan bentuk kehidupan.. Ada yg kaya , miskin, rumah besar, kerja yg hebat, ada Perdana Menteri. ada rakyat biasa.. ada yg sakit dan ada yang diberi kesihatan yg sempurna…

Dan segala gala nya milik tuhan penguasa Alam. bukan untuk dijadikan alasan untuk tidak menyembah nya .. tapi menjadikan kita lebih bertawaduk dan tunduk , patuh , menyerah diri .. sama ada ketika senang @ susah ..

Allahu Akbar …

Dah lebih 2 bulan usia rumah yang dah bertangga ini…tak terkata indah .. manis masin nya hanya yg rasa . dan  melalui nya .. anyway syukur kepada Allah .. yg telah menetap kan segala galanya .. apelah daya hamba mu ini ya Allah .. kalau tidak kerana engkau.. maka tiada petunjuk kami akan kehidupan kami, tiada daya kami akan kehidupan kami , dan tidak ketahuan kemana arah tuju kami ….

ya Allah berilah kami hidayah mu , sepanjang kehidupan kami .. moga sampai kami ke syurga mu ..